dijous, 2 de novembre del 2017

CCSS I: Drets humans i Espanya, estat de la qüestió.

Avui corregim l'informe dels drets humans a Espanya d'Amnistia Internacional i analitzem la situació de la crisi econòmica i política espanyola a partir dels següents vídeos d'HispanTV.



Un cop vist el vídeo, respon les següents preguntes i comparteix les respostes en un document de drive al correu ramonparaiso@gmail.com abans del 15 de novembre.
  • Com relaciona el vídeo la corrupció amb la crisi econòmica i immobiliària?
  • Segons el vídeo, com va afectar la crisi econòmica a la ciutadania espanyola?
  • Què és la "dación en pago"? Segons el vídeo, quantes persones s'han vist desnonades des de l'esclat de la crisi?
  • Què és la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca? Quins serveis ofereix? 
  • Què són els Bancs d'aliments? Quin és el seu funcionament? A quantes persones arriben al conjunt del país?
A més, definim també el sistema d'avaluació:
  • Portafolis digital (on penjarem totes les activitats dutes a terme): 20%
  • Projectes x 2 (Exposició drets humans i web conflictes internacionals): 50%
  • Proves de validació x 2 (Estat, Espanya i catalunya i Medi ambient): 20%
  • Activitats x 4: 10%

dimarts, 31 d’octubre del 2017

CCSS II: 14 kilómetros


Avui veurem la pel·lícula 14 kilómetros. Hauràs de compartir-me un document de drive  (ramonparaiso@gmail.com) amb les preguntes del qüestionari adjunt abans del dia 15 de novembre de 2017.
Fitxa tècnica

Espanya, 2007
Dirigida i escrita per Gerardo Olivares
Actors: Adoum Moussa, Aminata Kanta
Fotografia: Alberto Moro
Música: Santiago Vega
Producció: José Maria Morales, Óscar Portillo
Durada: 95 minuts
Premis: Espiga de oro en la Seminci de Valladolid, Millor Fotografia i Millor Música

Sinopsis

“14 kilómetros”, la distància que separa l’Àfrica d’Europa, mostra el drama de la immigració, un drama que va molt més enllà del viatge en pastera i que ens mostra molt patiment des dels països d’origen. Això és el que treu a la llum la pel·lícula de Gerardo Olivares, el viatge creuant Malí, Níger, Argelia i el Marroc, la realitat de la immigració africana que veu Europa com la porta de sortida per deixar enrere la misèria i la gana.

Els protagonistes són tres joves africans –Violeta, Buba i Mukela, dos germans i una noia que fuig perquè els seus pares han arreglat el seu casament amb l’home que va violar-la- que ens mostren amb el seu terrible viatge a través del Sàhara el que mai ens han mostrat els mitjans de comunicació.

Qüestionari del film “14 Kilómetros”


1. Quins són els motius que porten als protagonistes a marxar dels seus països? Quina és la seva destinació?
2. Creus que la seva percepció sobre Europa s’ajusta a la realitat?
3. Veus diferències significatives entre la situació de l’home i de la dona protagonistes? Quines?
4. Quins problemes es troben els protagonistes a les fronteres? Com actuen les autoritats frontereres dels diferents països?
5. Creus que les màfies se n’aprofiten de la situació d’indefensió dels immigrants il·legals? Com es reflecteix aquest fet en la pel·lícula?
6. Redacta un text (mínim 100 paraules) on analitzis breument el fenomen migratori present a la pel·lícula (causes, conseqüències, focus d’origen i atracció d’immigrants, etc.).

dilluns, 30 d’octubre del 2017

Taller Internet del Dia a Dia

Bona tarda!

Avui comencem el Taller de l'Internet del Dia a Dia. Comencem presentant-nos i comentant les expectatives i els interessos que ens han portat a fer aquest curs. 

Continuem veient el següent vídeo-resum de la història d'Internet des dels seus orígens (Dicocci Soluciones Creativas).



I finalitzem responent el següent qüestionari sobre els vostres coneixements i interessos.

CCSS II: 30/10/2017

Comencem marcant el calendari de treball per al projecte Ciutadà estranger.
  • 12 de novembre: data límit per enviar l'entrevista al meu mail (ramonparaiso@gmail.com). Pots veure les preguntes aquí.
  • 13 i 14 de novembre: redactarem a classe la història de vida de la persona entrevistada i farem l'entrada al bloc.
Seguim amb la correcció de la prova de demografia que vam fer el passat 25 d'octubre (veure aquí) i comentem el sistema d'avaluació del mòdul.

A més, realitzem un repàs de la Unitat de demografia amb la següent presentació.

CFGM: 30/10/2017

Avui fem la primera prova de validació del curs.

A més, corregim en grup l'activitat número 3 (aquí) i fem entrega de la número 5 (veure aquí).

Seguim!

dilluns, 23 d’octubre del 2017

CCSS II: Preparant l'entrevista!

NOTA: Recordeu que la prova de demografia passa de demà a aquest dimecres 25 d'octubre a les 11 hores. La classe de demà queda anul·lada.
 
Avui hem repassat les males pràctiques dels mitjans de comunicació entorn la immigració i hem preparat l'entrevista que durem a terme a una persona migrant per al següent projecte:

Aquí teniu les preguntes elaborades entre tots!


PASSAT
  • D'on vens?
  • A quina edat vas emigrar?
  • Quin va ser el motiu?
  • Quines eren les teves expectatives?
  • Quina era la teva situació personal?
  • Vas marxar sol o acompanyat?
  • Com vas venir?
  • Com va reaccionar la teva família quan vas dir que marxaves?
ARRIBADA
  • Quins problemes vas tenir a l'arribada?
  • Et vas integrar bé/ràpid?
  • Vas tenir problemes amb la llengua?
  • Quina era la teva situació personal a l'arribada?
  • Quina i quan va ser la teva primera feina?
  • Com et vas sentit tractat al país d'arribada?
  • Quina era la teva situació administrativa?
PRESENT
  • Quina és la teva situació actual?
  • Què canviaries en aquest país per millorar la qüestió de la immigració?
  • Per què vas escollir aquest país?
  • Quines són les principals diferències entre el teu país i aquest?
  • Has complert les teves expectatives?
  • Voldries tenir la nacionalitat?
  • Com creus que els mitjans de comunicació tracten el tema de la immigració?
FUTUR
  • Si tornessis enrere, tornaries a marxar?
  • Penses tornar al teu país?
  • Penses en portar la teva família?

CFGM: Catalunya físic

Avui comencem corregint la fitxa de treball de la setmana passada (veure aquí).

Avui treballem:

Els diferents tipus de mapes (fes clic a la imatge; autoria edu365):


I dediquem la sessió a treballar la geografia de Catalunya (clica a sobre de les imatges per accedir als mapes).

http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/catorog2c.html

http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/catcom2.html 

http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/catrios2.html